Příprava na miminko

Zdravé stravování během těhotenství


pregnant lady eatingVyvážená dieta během těhotenství je důležitá pro zdraví děťátka i vás. Toto ale neznamená, že máte "jíst za dva". Vaše těhotné tělo je ještě efektivnější při využívání energie, kterou z jídla dostáváte a nepotřebujete žádné extra kalorie až do sedmého měsíce vašeho těhotenství. Od té doby až po porod budete denně potřebovat jen o 200 kalorií více.

Jíst málo, často a zdravě je dobré pravidlo, které byste měli dodržovat a to vám zároveň pomůže, pokud máte ranní nevolnosti nebo pálení žáhy.

Jezte:

  • alespoň pět porcí ovoce a zeleniny denně 
  • potraviny bohaté na bílkoviny jako jsou ryby, drůbež, vajíčka, sója a luštěniny
  • hodně karbohydrátů (chléb, rýže, těstoviny, brambory, cereálie) 
  • mléko a jiné mléčné produkty kvůli vápniku
  • zelenou listovou zeleninu, maso a luštěniny kvůli železu



Nejezte:

  • měkké sýry s plísní, nebo jakékoliv paštiky (včetně zeleninových paštik), neboť všechny tyto potraviny mohou obsahovat nebezpečnou bakterii Listeria
  • více, než dvě porce tučných ryb týdně (např. čerstvý tuňák, sardinky, makrely, pstruzi) – tyto obsahují vysoké hladiny rtuti, která může poškodit vyvíjejíci se nervový systém vašeho děťátka
  • žraloka nebo mačouna nebo více, než čtyři konzervy tuňáka za týden (tyto také obsahují vysoké hladiny rtuti)
  • játra a produkty z jater, např. paštiky nebo uzeniny (obsahují vysoké hladiny vitaminu A, který může být škodlivý pro vaše nenarozené děťátko)
  • surové mušle, abyste předešli riziku otravy z jídla

Alkohol

Alkohol se přes placentu dostává do krevního oběhu vašeho nenarozeného dítěte a příliš mnoho alkoholu ho může vážně poškodit. Pokud jste těhotná, nebo se snažíte otěhotnět, snažte se vyhnout pití alkoholu. Pití alkoholu může ovlivnit vaši schopnost otěhotnět.  

Kofein

Příjem vysokých dávek kofeinu může způsobit nízkou porodní hmotnost dítěte nebo dokonce i potrat. Doporučuje se nedávat si více než 200 mg kofeinu denně. Mějte na paměti, že čokoláda, kolové nápoje a energetické nápoje obsahují kofein, jakož i čaj a káva. Plechovka kolového nápoje obsahuje přibližně 40 mg kofeinu a 50g tmavé čokolády kolem 50mg kofeinu. Mléčná čokoláda obsahuje ve srovnání s tmavou přibližně polovinu kofeinu.

 

 

Poslední ocenení

  • Award 1
  • Award 2
  • Award 3
  • Award 4
  • Award 5

Latest Testimonials

  • Cítila jsem se neuvěřitelně dobře s Lansinoh Affinity
    Čti více
  • Manuální odsávačka byla rychlá a snadno se používala
    Čti více
  • S Lansinoh odsávačkou jsem se nemusela starat
    Čti více
  • Široko daleko nejlepší vložka do podprsenky na trhu
    Čti více
  • Kdyby nebylo vašeho produktu, skončila bych s kojením
    Čti více
  • Dvojitá odsávačka se opravdu snadno používá
    Čti více
  • Lansinoh vložky do podprsenky jsou tak savé
    Čti více
  • To je čistá mágie
    Čti více
  • Jedna s mích maminek .. by dala 50 liber za jednu z vašich 10 librových tubiček
    Čti více

© Lansinoh Laboratories Inc. All rights reserved.

O Lansinoh | Služby zákazníkom | Tlačové centrum | Medzinárodné kontakty | Mapa stránky